Top ten 7

05.12.2011 19:30

Čtení na prázdniny (původně léto v mém provedení Vánoce)

Vánoční prázdniny jsou sice na počet dnů kratší, než léto, ale pro čtenáře jsou požehnáním, zejména Štědrý večer. Ale nejde jen o knižní nadílku pod stromeček, nýbrž i o chladné dny, které nedovolují odtrhnout se od knihy ani zdroje tepla a když už si člověk odskočí se projít zasněženým (polem, městem, doplňte si podle preferencí sami), rád se vrací k literárním hrdinům, případně k šálku horké sladké tekutiny. (Čaj je klasika, ale mě poctíte spíše horkou čokoládou nebo nápojem, který se jmenuje prozaicky ‚horké jablko‘.)

 

1. Inheritance od Christophera Paoliniho

S babičkou máme domluvu, že mi dá peníze, já si za ně koupím, co chci a pak jí to přinesu, aby to schovala a dala mi to až ve Štědrý den. No a tohle je nejdražší knížka z letošního nákupu. Loni jsem si za stejný obnos pořídila knížek pět, ale díky Odkazu se to zkrouhlo na tři. Ale i tak jsem ji mít musela, prostě musela.

 

2. Upíří polibky (knížka, ne manga) od Ellen Schreiber

Manga mě bavila a z ukázky vím, že i knížka je psaná vtipně a dynamicky na rozdíl od jisté série s názvem označujícím západ slunce. Ale nechci se tu teď do nikoho/ničeho navážet.

 

3. Poslední čtyři věci od Paula Hoffmana

A poslední knížečka, co mi dá letos babička pod stromeček. ‚Levá ruka‘ mě tak očarovala, že jsem v knihkupectví to pokračování nemohla nechat!

 

4. Paní Pátková od Gartha Nixe

Zrovinka včera jsem ji dostala od rodičů k svátku. Nevím, jestli ji stihnu o Vánocích přečíst, ale jsem fakt ráda, že mi jí rodiče dali. Garth Nix patří k mým nejoblíbenějším spisovatelům a já jsem zvědavá, co dalšího prožije Artur, Lístka, Suzy Tyrkysově modrá a další.

 

5. Brisingr od Christophera Paoliniho

Tohle už nepatří k letošním vánočním dárkům, ale čeká na dočtení, takže jde sem.

 

6. Hunger games – Aréna smrti od Suzanne Collins

Tuhle knížku jsem si zarezervovala v MLP a teď jí mám doma a čeká na přečtení.

 

7. Nekonečný příběh od Michaela Endeho

Další půjčená knížka, ale tentokrát z jiné knihovny. Z Goethova institutu, abych byla přesná, takže je v němčině, ale to mi naštěstí nevadí. Naopak ráda střídám jazyky, ve kterých čtu.

 

8. Inkarceron od Catherine Fisherové

Jestli si věřím, že přečtu osm knížek za prosinec? To ani náhodou, ale vzhledem k tomu, že taky čeká na dočtení a já nečtu lineárně, ale abych tak řekla, skáču od jedné knížky k druhé, proto jich čtu více najednou, tak je možné, že několik stránek přečtu.

 

9. Dračí jezdec od Cornelie Funke

Tady platí to samé, co u osmičky.

 

10. Taiko od Eidžiho Jošikawy

Hele, v názvu to má top ten a ani tahle knížka není dosud dočtená, takže ji sem chtě nechtě strčit musím.