Congasmus - díl druhý

02.08.2011 17:40

Čtyřdenní maratón anime, mangy a japonské kultury je za mnou. Návrat do reality byl nepříjemný, ale zato mám spoustu vzpomínek na podařený víkend. Plusy conů jsou rozhodně zajímavý program. Pro někoho víc, pro někoho míň, ale vyložená nuda nastat nemohla. K promítání nám dali orgové na výběr z anime starších (Vampire Hunter D), novějších (Naruto) i americké animáky (Rango). 

Jako vždycky jsem nemohla odolat a přivezla jsem si domů suvenýry v podobě 3 mag (Hal, Polibek katany a Vějíř 3), jednoho balení pocky s jahodovou příchutí (ňam), kaligraficky napsaného znaku vítězství a vlastnoručně vyrobeného sešitu (v překladu znamená vlastnoručně: parkrát jsem přehla papír, trochu si něco střihla a zbytek obstarala dívka, která vedla workshop).   

 

I pár přednášek se povedlo. Například ta o nosebleedu (Krvácení z nosu jako vyjádření chtíče. Používá se k podtržení komediální situace.) byla vynikající. Klipy z anime tomu výrazně pomohly.

Pobavil mě i fakt, že povědomý o webcomicsu Homestuck se rozmáhá i na českém sletu anime/manga komunity. Styl jakým je 'kreslený' je totiž diametrálně odlišný od průměrných estetických požadavků otaku. Fanarty trolů (postav webkomiksu, ne internetových trollů) jsou často japonskému ideálu mnohem blíž.