Liebster award

02.11.2013 11:14

 

Tak i já jsem byla nominovaná na účast v nové trendy epidemii. Jde o to prásknout na sebe deset věcí,  odpovědět na deset otázek, dalších deset si vymyslet a pak vybrat pět blogerů, kterým to takříkajíc pošlete dál. Ale pozor, bloger nesmí mít víc, jak 200 sledovatelů. Jo a nezapomeňte jim říct, že jste je jmenovali.

 

Deset věcí o mě.

1. Mám nové ponožky se suprovými nápisy jako I’m fabulous, I fucking rock nebo Amazing me

2. Na střední jsem půl roku nosila rovnátka.

3. Raději překládám díla původem od jiného člověka, než když překládám něco vlastního. Neřekla bych, že je to lehčí, spíše pohodlnější.

4. Někdy mám raději výtvor fanouška, než originální dílo. (Například fan art webkomiksu Homestuck nebo fanouškovskou verzi ukolébavky pro Rue – té písničky z 1. Dílu Hunger games.)

5. Jsou knihy, které u mě v knihovně čekají ROKY, než si na ně udělám čas. *kuckInheritancekuck*

6. Navštívila jsem Legoland i Disneyland. První v Dánsku, druhý v Paříži. Byla to zábava, hlavně Legoland byl super.

7. Právě poslouchám, jak Benedict Cumberbatch čte Kublajchána od Coleridge. https://www.youtube.com/watch?v=x7mEV9VUgtQ  (Éterický zážitek pro milovníky poezie a mužů s hlubokým smyslným hlasem.)

8. Nevím, co napsat dál. Jo, už vím. Ráda se koukám na pěkné malby (digitální, olejové, atd.) i když jsou to fanarty. Třeba v období kolem Halloweenu kreslí fanoušci postavy v kostýmech jiných postav, tak někdy vzniknou kousky, které jsou technicky i myšlenkově propracované. Obdivuji i povedené fotografie, oblečení, ať už navržené nebo jako kostým nějaké postavy.

9. O nominaci jsem musela požádat, jinak by se to ke mně nedostalo. To je negativum toho, že je to speciálně dělané pro skoro neznámé blogery. Nikdo o nich neví a tak jim nemůže dát babu, ale hernajs ani kámoška z reality si na mě nevzpomněla. Tak a dost od teďka začne self-promotion vichřice. Budu se svým webem spamovat, spamovat a ještě jednou spamovat, až se z toho všichni zblázní! *hysterický smích*

10. Mám ráda sladké. Hlavně čokoládu.

 

                                                 

Nominace od Madeleine z https://cz-books.tumblr.com/

1. Jaká byla vaše nejdelší přečtená kniha v životě? Kolik měla stránek?

    Nejdelší byl Brisingr. V Goodreads na účtě mám zapsáno Příběhy umění, ale ty jsem nečetla úplně celé, většinu ano, ale pár stránek jsem vynechala. Tlačil mě čas před zkouškou, tak jsem vybírala to podstatné. Přesto to byla výborná učební pomůcka, i když je dobré ji doplnit ještě další odbornou knihou. Například Dějinami umění (jsou útlejší, ale mají několik dílů) nebo speciálně knihou Secese od Gabriely Fahr-Beckerové, pokud se zajímáte o to určité období.

 

2. Čtete klasiku z radosti, z povinnosti vůči škole a nebo jste žádnou nikdy nepřečetli?

    U mě je to kombinace obou důvodů. Jsou knihy, které se ocitly na seznamu povinné četby (střední i VŠ), ale které jsem si oblíbila a pak je tu pár knih, do kterých jsem se pustila celkem dobrovolně. Takovým příkladem je třeba Marquéz. Sto roků samoty a Kroniku ohlášené smrti jsem přečíst musela, ale ty mě tak zaujaly, že jsem si přečetla i Pohřeb Velké a Plukovníkovi nemá kdo psát. I když upřímně řečeno byly ty první dvě publikace lepší, takže z toho vidíte, že někdy mají i učitelé dobrý vkus. :D

 

3. Vadí vám hluk při čtení? Třeba když je místnost plná lidí nebo jedete v metru, dělá vám to problém?    

    Já dokážu takovéhle vnější vlivy rychle a úspěšně „vypnout“. Prostě to nevnímám. (Ne, fakt, zeptejte se rodičů a potvrdí vám, že už na mě párkrát mluvili, když jsem měla nos v knize a že jsem nereagovala a když tak bezmyšlenkovitým hm.) V metru moc nečtu, protože čtení v dopravním prostředku ve mně vyvolává nevolnost, ale poslední dobou občas přečtu pár článků novin Metro, tak ta mořská nemoc možná mizí. Každopádně, když se začtu, tak hrozí, že přejedu stanici.

 

4. Čtete pouze v češtině anebo třeba taky v angličtině nebo v dalších jazycích?

    Dohromady čtu v jazycích třech. Češtině (to je jasné), angličtině a němčině. Oba cizí jazyky se učím už dlouho a během školní docházky občas musím přečíst nějaké dílo v originále. Možná, že jednou budu schopná si číst knihy i ve španělštině. Nebránila bych se, ale zatím si jen opakuju základy. Kdybyste měli tip na jednoduchou knihu ve španělštině, tak do komentářů, prosím. Sice ji budu louskat roky, než se dostanu na úroveň pokročilých, ale jako motivace dobré.

 

5. Máte aspoň pár přátel, kteří čtou knihy jako vy?

    Jo, jo. S tím problém nemám. Sice se neshodneme vždy stoprocentně, ale znám pár lidí, kteří čtou rádi a někteří i žánry, které mám ráda nejvíce. Hodně je jich z Literární akademie, ale rozhodně nesmím zapomenout na Janu. Znám ji od základky a už tehdy jsme spolu probíraly Pána prstenů a Harryho Pottera. I dnes se bavíme o fantasy.

 

6. Půjčujete svým rodičům své knihy a dáváte jim typy co by se jim mohlo líbit?

    Jasně, hlavně s Janou si mezi sebou půjčujeme fantasy a vedeme diskuze o pokladech tohoto žánru. Já mám nyní jejího Hraničářova učně a jí jsem už dřív půjčila mimo jiné například Levou ruku boží nebo trilogii Mistborn. V rodině nejčastěji půjčuju knihy babičce.

 

7.Preferujete si knihu koupit ve knihkupectví anebo přes internet?

    Koupit knihu? Když mám peníze a vyhlédnutý titul, tak kdykoliv a kdekoliv! I když v knihkupectví taky přemýšlím, jak se plánuju dostat domů a kolik ty knihy váží. Přeci jenom je to někdy tíha se táhnout s celou kupkou.

 

8. Která knižní hrdinka by byla vaše nejlepší kamarádka?    

    Hm, zajímavá otázka. Myslím, že bych si celkem rozuměla s Raven z Upířích polibků, i když bych se s ní nemohla koukat na horrory, na to jsem moc velký strašpytel. Ale ten její smysl pro humor je fajn. S Nezbednou fenkou z Lirael bych se skamarádila hned. Psi mám ráda i obyčejné a Nezbedná je zkrátka Nezbedná, ale tam je fajn se bavit s ní i s Mackem (kocour) najednou.

 

9. A naopak který knižní hrdina by byl láskou vašeho života?

Opět jedna zajímavá, ale těžká otázka, protože jsou snad všichni spárovaní. Možnosti jsou Výhavý Henri z levé ruky boží, Elend, Sazed nebo Breeze z Mistborna nebo Toma ze série Dragonrealm, ale to by nám neklapalo. On je to takový psychopatický drak, co nenávidí lidi. Lépe by se ke mně hodil Shade. Ten je ochotný svou milou na rukou nosit a snést jí i modré z nebe. (On by to možná i dokázal, je velmi mocný.)

 

10. Co byste udělali s knihou po přečtení která se vám absolutně nelíbila a víte že už ji nikdy v životě nepřečtete znovu?

    V první řadě bych ji schovala do knihovny, prostě proto, že je moje a že ráda takto „sbírám“ knihy. Možná, že bych ji později vyměnila nebo prodala, ale to jen pokud by mě zaujala nabídka 2. strany. Není ani vyloučené, že bych byla ochotná ji i někomu dát. Pravda, jen dobrým přátelům a jen pokud by byla v dobrém stavu, ale vyloučit se to nedá, protože raději si schraňuji ty knihy, které mě oslovily kladně. J

 

Otázky pro ostatní:

1. Z jakého časového období čteš knihy nejraději? (podle doby vzniku)

2. Čteš historické romány? Jaké místo a doba děje tě zaujalo nejvíc?

3. Jaká byla nejdelší knižní série jakou jsi přečetl/a?

4. Z jakých zemí pocházejí/li autoři knih, které jsi přečetl/a? Která je nejexotičtější?

5. Jaká kniha má podle vás ten nejlegračnější/nejtajemnější/nejcoolovější název?

6. Učila ses někdy jazyk, aby sis mohl/a přečíst nějakou konkrétní knihu?

7. Čteš komiksy? Máš raději západní nebo východní?

8. Jaký žánr je podle tebe ten nejpodivnější?

9. A jaká konkrétní kniha je podle tebe nejbláznivější? Líbila se ti nebo už na tebe byla moc?

10. Máš rád/a divadelní hry? Čteš si někdy divadelní texty, ať už pro zábavu nebo z donucení školou?

 

Nominovaní:

1. Paccia Domna

2. Nel-ly Somniatora

3. Jeanne

4. Moira

5. Schefík Petr Čapek

 

 

Diskusní téma: Liebster award

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek