Setkání po letech

19.03.2012 11:26

První díl jsem viděla, když jsem studovala na gymplu, tak v šesté, sedmé třídě. Dělala jsem pokroky v němčině a protože jsem už něčemu rozuměla, mohla jsem se koukat na televizi s tím, že porozumím větší části děje. Vedle RTL II jsme měli díky satelitu přístup ke stanici Nickelodeon, kde právě onen seriál pouštěli. Jedno sobotní ráno jsem vstala a zapla tento kanál zrovna ve chvíli, kdy začal jeden z prvních dílů. V ten okamžik jsem propadla kouzlu Avatara: posledního vládce větru.

Koncept ovládání elementů ve spojení s bojovými uměními mě fascinoval a správný poměr humoru i napětí mou zvědavost jen posílil.

Pro neznalé Avatar: Poslední vládce větru je animovaný seriál o chlapci, jenž je vtělením bytosti, která je schopná ovládat všechny čtyři živly (oheň, vodu, zemi a vzduch, ostatní vládci jsou schopni manipulovat pouze s jedním živlem). Tento chlapec se jmenuje Aang a čirou náhodou jako jediný přežil vyvraždění svého národa – Vzdušných nomádů. Později je objeven sourozenci z Vodního kmene, kteří se s ním vydají porazit Národ ohně, jenž vede už sto let válku proti celému světu.

(Tento odstavec obsahuje spoilery pro ty, kdo neviděli Avatara: posledního vládce větru/legendu o Aangovi)

Nyní přichází Legenda o Kořře, další příběh ze světa Avatara, pána živlů. Po sedmdesáti letech od skončení války se mladá avatarka Korra vydává do Města republiky, aby se pod vedením Aangova syna Tenzina naučila ovládat zbývající element – vzduch. Jako fanoušek první série se mi líbí, že jsou tu jisté prvky, které tvůrci zachovali a zároveň přidali nové, neokoukané věci. Hlavní změnou je, že místo putování po světě, jako tomu bylo u Aanga, se má děj soustředit na jedno místo – na již jmenované Město republiky. Ani o konflikt tu nebude nouze, místo nebezpečí v podobě národa ohně tu máme nevládce (ty, kdo nemají schopnost ovládat ani jeden živel), kteří chystají revoluci.

Od včerejška je možné shlédnout první díl nové série a přiznám se, že jsem měla chuť smát se a brečet najednou. Je to jako shledání s jedním z nejlepších přátel po letech. Ten pocit, že oba víme, že už to nikdy nebude úplně stejné jako za starých časů, ale zároveň se nebráníme novým zážitkům, protože i změna patří k životu. (Oficiálně bude série zveřejněna od dubna, první epizoda je jen takový dlouhý trailer, abychom viděli jak to bude vypadat.)