Top ten 10

09.01.2012 16:32

Nejoblíbenější fiktivní místa

Jednou za čas, a to ani nemusí procházet nijak zvlášť těžkým životním obdobím, si asi každý řekne, že by chtěl být někde jinde. Někdo se ocitl v trapné situaci a touží se vypařit, druhý má rád cestování a je neskonale šťastný, když může prošmejdit země na druhém kontinentu, ti třetí z nichž se často rekrutují fantazii zase sní o neexistujících, ale o to paradoxně přitažlivějších krajích. Tento týden předstírám, že existuje cestovní kancelář Travela magica imaginaria, která mi dohodne zájezd do kterékoliv literární říše, stačí si přát.

 

10. Souostroví (série Imaginarum Geographica)

Najít desáté místo, po kterém bych toužila a existovalo by pouze v knize, trvalo delší dobu, ale asi bych jedno měla. Jedná se o místo, které jsem dosud na této stránce nezmínila, ale je zajímavé tím, že podle knížek mělo být předlohou známých fantastických světů jako je práce Narnie nebo Středozemě. Knihy napsané Jamesem Owenem totiž vypráví o dobrodružstvích Tolkiena, Lewise a dalších známých spisovatelů, jež prožili právě v tomto světě. V jednom souostroví, kde žijí skřeti, mluvící zvířata i bytosti ze starých mýtů.

 

9. Dračí říše (Dragonrealm)

Někdy je to tam o život, ale takové Panství nebo Legarský poloostrov musejí být krásná místa. Jedno je super-úžasně-ekologicko-magické bydlení a to druhé je celý poloostrov pokrytý blyštícími se krystaly a sám vládce je velký okřídlený krystal v dračí podobě.

 

8. Desáté město

Nechci umřít a v knihách o Alexe od Patricka Carmena (vždycky, když na něj myslím, vybaví se mi Cartman ze South parku :D) je Desáté město něco jako nebe, ale popsáno je moc hezky. Víte jenom se tam na chvilku podívat bez toho, že bych musela natáhnout bačkory, bych brala.

 

7. Adonasium (Mistborn)

Tohle je trochu rozporuplné, vzhledem ke skoro dokonané apokalypse ze třetího dílu, ale řekněme, že bych ráda viděla Mistbornský svět za vlády Pána Vládce a pak po jeho obnově Sazedem. Jo a taky je tu Adonasium v pokračování Slitina práva. V té době jsou rozšířené pušky a prostředí má prý podle autora nádech steampunku. Chápete to? Moje oblíbená fantasy sága pokračuje s magií ve steampunkovém prostředí! Sugoi!!!

 

6. Bradavice (Harry Potter)

Hádejte, kdo doufal, že mu přijde dopis napsaný zeleným inkoustem, že byl přijat na školu čar a kouzel? Správně, byla jsem to já.

 

5. Středozemě (Pán Prstenů)

Nejraději bych navštívila Kraj a Roklinku, to jsou podle mě ta nejhezčí místa.

 

4. Dům (Klíče od Království)

Stačil by jeden týden, abych zažila skvělá dobrodružství. Kdyby mě k tomu doprovázel Artur se Suzy Tyrkysově modrou, to by bylo žrádlo.

 

3. Restaurant na konci světa (Stopařův průvodce)

Zašla bych tam a doufala, že moje existence neskončí a že si druhý den budu moci zajít na sváču do toho druhého vyhlášeného gastronomického zařízení.

 

2. Staré království (Abhorsenská trilogie)

Vlastně bych se ráda podívala i za Zeď do vedlejšího Ancelstierre, ale vzhledem k tomu, že tam nefunguje magie, tak bych delší dobu strávila rozhodně ve Starém Království.

 

1. Lyřin svět (Jeho temné esence)

Já bych byla pečená vařená v JAKÉMKOLIV steampunkově laděném světě! Ovšem v tomto bych měla výhodu, že bych viděla jakou podobu má moje duše a mohla bych si s ní povídat.