Top ten 12

20.02.2012 10:16

Knihy, na které nikdy není čas

V mém případě jde spíše o knihy, na které není nikdy nebo dlouho chuť. Tento týden s bonusovým nultým pořadím!

 

10. Oněgin byl Rusák od Ireny Douskové

Tak nějak vyprchal můj zájem o čtení a dosud se odmítá vrátit.

 

9. Cheops a sluneční pyramida od Guye Racheta

Před lety jsem se dost zajímala o starověký Egypt a dostala jsem tuto knihu. Tehdy jsem jí ani nezačala číst. V současnosti se zajímám zase o jiné kultury a ještě pořád jsem ji nezačala číst.

 

8. Drobné mince od Roberta B. Parkera

Detektivky nemusím, ale jednou to načnu, aspoň abych si mohla s klidem říct, že jsem to zkusila a v nejhorším případě přestanu.

 

7. Hvězda Babylonu od Barbary Woodové

Překvapení pod stromečkem, ne přímo nepříjemné, spíše řekněme pozornost nepřitahující. Snad později…

 

6. Věčná Ambra od Kathleen Winsorové

Na tohle jsem docela zvědavá, ale nechtěla jsem rozčítat s Brisingrem a Taikem další bichli, jelikož všechny tři knížky by se daly použít jako zarážky do dveří. (Chraň bůh, abych je jednou skutečně našla na podlaze za dveřmi.)

 

5. Satan a smrt od Franka Schaetzinga

Přečetla jsem prolog a uložila to k ledu.

 

4. Zloba šíleného boha od Raymonda E. Feista

Tuhle knihu čtu nerada a víte proč? Protože jsem sérii o Midkemii měla hrozně ráda, oprava, stále ji mám ráda, ale ne celou. Tahle poslední kniha totiž tak nějak postrádá to, co jsem na Feistovi měla ráda a obávám se, že v nových knihách už to není ono, že se vytratila určitá esence, že se opakuje. Prostě mě to přestalo bavit. Téměř všechny postavy, které jsem měla ráda umřely, ty co zůstaly už mě tolik nebaví a Pug celou knihu sám neutáhne, takže až dočtu tento díl skončím s Midkemií, maximálně se vrhnu na paralelní sérii z Kelewanu (Dcera říše apod.), kterou Feist napsal dřív. Je mi to líto, ale pořád mohu doufat, že jednou dopíše knížky, co měly následovat po Slze bohů.

 

3. Inkarceron od Catherine Fisherové

Tohle si musím dávkovat po kouskách. Je to dobře napsané. Až moc dobře na můj vkus. Přijde mi to takové příliš dokonalé, příliš umělé bez vložení autorova já.

 

2. Nekonečný příběh od Michaela Endeho

Jednou to dokončím, ale nechci se do toho nutit, proto jsem si prostě musela dát pauzu. Nutit jsem se musela do povinné četby, abych jí stihla přečíst, ale zhnusit si odpočinkovou literaturu opravdu nechci.

 

1. Vzpoura od Andrey Cremerové

Přečtu to, určitě, ale řekněme, že teď mě zaujaly jiné knížky.

 

A slíbený bonus!:

0. Brisingr od Christophera Paoliniho

Ano, přestože se všude šířím o tom, jak mám ráda fantasy a hlavně tu s draky, dočíst třetí díl ságy o Eragonovi mi trvalo dlouho. Začala jsem pár dnů po celosvětovém vydání, na český překlad jsem čekat nechtěla, jenže co čert nechtěl, zasekla jsem se. 

Luu (původní autorka meme) napsala u jedné knížky, že se k ní dostala ve chvíli, kdy byl na světě její český překlad, což znamená, že mezitím uteklo docela dost času. Já ji ale trumfnu. Brisingra jsem dočetla v pátek 17.2.2012. Vidíte to? Nejenže mezitím vyšel český překlad, ale autor stihl dopsat DALŠÍ díl a příští měsíc už vyjde český překlad toho čtvrtého dílu! To musíte uznat, že je rychločtení. XD