Top týdne 4

31.10.2011 19:01

Deset nejlepších doporučených knih

Po oblíbených postavách, filmových zpracování a četby z dětství přichází na řadu žebříček knih, které jsem si nevyhledala sama v regálech knihkupectví, ale byly mi nějakým způsobem doporučeny. Buď si je přečetl někdo z okruhu mé rodiny, přátel a líbila se jim nebo jsem se o knížce dozvěděla méně osobní formou.

 

10. Další prevít? Jen to ne! (referát na základce nebo brzkých ročníků gymnázia)

Zaboha si nevzpomenu, kdo ten referát tehdy měl, ale určitě byl dobrý a výcucy z knížek taky, protože mě to navnadilo si knížku koupit. Původně to byl referát na celou prevítskou sérii, ale v knihkupectví měli na potvoru jen ten poslední díl.

 

9. Animorphs (Daria)

Daria obohatila můj život i jinak, než jen o setkání s touto sérií, ale protože toto meme se týká pouze četby, nebudu vás unavovat rozvleklým povídáním o našem kamarádství. Animorphs je série o dětech, které se dokáží proměnit ve zvířata a bojují proti mimozemšťanům. Přečetla jsem jen asi jednu nebo dvě knížky, nebylo to špatné (ale ani skvělé), ale u nás byla série převálcována jinými fenomény.

 

8. Mediátor (Eva)

Na gymplu nebylo moc fantazáků (a když, tak to dobře skrývali nebo se pak pobláznily do Stmívání v případě některých holek). Ovšem Eva, patřila ke skupince lidí, kteří milují knihy s fantasy tématikou a k tomu byla moje kámoška. (To mi připomíná, že bych s ní měla po letech zase navázat kontakt.) Skvělá kombinace. No a Evča s sebou jednou přinesla do školy 4. Díl Mediátora a já do něj nahlédla. Avšak nevrhla jsem se do této duchařiny po hlavě, ale na dlouhou dobu jsem na tuto sérii zapomněla až jednou jsem si knížky přeci jen přečetla a zalíbili se mi.

 

7. Chamtivost bez hranic (táta)

S četbou, kterou vám doporučí rodiče je to těžké, může se vám zalíbit, ale v mém případě se stává, že knížka nebývá takříkajíc šálkem mého čaje. Ovšem tato mě zaujala. Samozřejmě k tomu přispěl i fakt, že to byla jediná knížka v domácnosti, která se hodila na vypracování jednoho úkolu. No, nebudu zabíhat do detailů, četlo se to rychle a aspoň trochu mi to přiblížilo svět burzy. Na to, že to nebyla fantasy, se mi to líbilo hodně.

 

6. Projekt Babylon (rodiče)

Důkaz, že by člověk neměl posuzovat knihu podle obalu. Dostala jsem ji k jedněm Vánocům, ale moc jsem se do ní nehrnula kvůli rozdílům mezi mým vkusem ohledně knih a tím rodičů. Musím přiznat, že mě kniha příjemně překvapila a ráda bych si přečetla i další díly. Musím to naznačit rodičům, advent se blíží.

 

5. Stopařův průvodce galaxií (sestra)

Další výtečný vánoční dárek. Už jsem se v jedné diskuzi na facebooku zmínila, že nejlepší nos na knížky, které by se mi mohly líbit je moje sestra Martina a tohle je její majstrštyk. Už se těším na letošní vánoce, protože od ní dostanu třetí díl. YAY!

 

4. Harry Potter (moje spolužačka a učitelka němčiny na základce)

Bylo to těsně po vydání druhého dílu, kdy si jedna moje spolužačka vzala do školy svojí novou knížku a začala louskat příběh o malém čaroději a baziliškovi. Knihy si všimla moje tehdejší učitelka němčiny a začala ji vychvalovat. Nutno podotknout, že to byla báječná ženská, která nám vypravovala hororové příběhy a tak, když nad Harrym skoro básnila, řekla jsem si, že to nemůže být špatné, i když to má divnou obálku. (Ne, česká obálka prvního dílu se mi skutečně nelíbila, ty další jsou pak mnohem lepší.) Taky nebylo a už jsem se vezla…

 

3. Pán prstenů (fanoušci knih těšící se na film, konkrétně televizní reportáže o nich)

Kdo nežije na samotě u lesa či v jeskyni zná pocit, že když spousta lidí ve světě i v jeho okolí začne být něčím posedlá, že to musí taky prozkoumat, aby věděl o čem je řeč a nepřipadal si, jak mezi bytostmi z jiného světa. I mě to párkrát popadlo. LOTR je toho názorným příkladem.

 

2. Ohnivý drak (recenze v Ikarii)

Některé mé obsese začaly skutečně nevinně. Například tato: Jako malá (no dobře, ne úplně malá, bylo mi tak 13 let?) holčička okouzlena dráčky z Eragona jsem toužila číst další podobné příběhy a tátovi se dostal do rukou výtisk časopisu Ikarie, kde byla i recenze na Ohnivého draka. Přidejte k tomu fakt, že když jsem požádala o knížku, vyšel už i druhý díl a já tak dostala dvě části skvělé série o prázdninách, kdy jsem měla fůru času na čtení a máte tu fanynku Dragonrealms jak vyšitou. Ano, tak začala má dlouholetá láska k Tomovi a Shadeovi.

 

1. Mistborn trilogie (internet, konkrétně tvtropes.org)

Na netu je jedna stránka, kde fanoušci různých děl (filmů – hraných i animovaných, počítačových her a samozřejmě i literatury) píší jejich stručný obsah, ale hlavně jaké všechny tropy ona díla obsahují. Vysvětlit, co je to tropa by trvalo moc dlouho, ale řekněme, že mě zaujal obsah a i pár drobností ohledně pár postav, které mě navnadily. Musím říct, že nebýt tv tropes tak bych o této sérii nevěděla ani to, že existuje, což by byla věčná škoda.