Akicongasmus - samotný con

20.11.2011 17:05

Setkání fanboys a fangirls na conu začalo, jak jinak, než frontou. :D Ale i tu mi osud zpestřil tím, že nejdřív se u mě stavila Janiko a protože se musela připravit na svůj workshop malování s kávou, pokračovala dál. Po vystání hada před vchodem jsem se v sále Hokkaido sešla na besedě o budoucnosti české mangy. Přeju si, aby se rozjel advizovaný net Kobuty, který by fungoval jako takové virtuální místo pro setkávání tvůrců komiksů i jako myšlenková burza, kde scénárista/kreslíř hledá toho druhého. A nápad s vydáváním elektronických komiksů do čteček (eMang?) je taky zajímavý, ale pochybuji, že bude mít velký ohlas, ale možná mě budoucnost překvapí. Pak jsem šla na povídání o European Youth a napadlo mě, že je to dobrý způsob, jak se dostat do země vycházejícího slunce. Pak jsem si zaběhla koupit mangy (můj typický zvyk na conech, přeci jen suvenýry musí být!) - Noční škola i Labyrint jsou už přečtené a Noční škola se stala mojí novou oblíbenou sérií od Zonerpressu (Je na třetím místě po Dveřích chaosu a Upířích polibcích).

Hned potom jsem zašla za Janiko, protože jsme se domluvily, že probereme náš chystaný komiks. :3 Workshop jí ještě neskončil, tak jsem tak zevlovala okolo nahlédla, co kdo maloval a četla jsem Noční školu.

Trochu jsem se bála, že nestihnu Vrahulu, na kterého jsem se fakt těšila (viz. můj předchozí příspěvek), ale někdo mě má nahoře rád a odročil začátek představení, takže jsem to krásně stihla. Šílení tarnen v tunelu se jako pokaždé vyznamenali, Mortimer zabil všechny smíchy, takže jim tleskaly vytlemené zombie. Osobně nevím, co bylo lepší, jestli neohrožený hrdina ulítávající na dívčích románcích nebo zamilovaný upír, co vypadal jako Jared král skřítků z Labyrintu. Fakt by mě zajímalo, zda-li byla podoba s Davidem Bowie náhodná nebo ne. Vzhledem k tomu, že spárklují oba - Edward i Jared, tak bych se nedivila, kdyby to bylo schválně. (Při sledování jsem si vzpomněla na stripy o Jaredovi kreslířky pika-la-cynique z deviantartu a představovala jsem si, jak by asi reagovala, myslím, že by se jí to líbilo, kdyby tomu rozuměla.)

Následovala diskuze s Janiko a Jirkou Tesařem o ztvárnění Metra (název chystaného krátkého komiksu), křest Crewních mang, soutěž openingů a přednáška Anime kdysi a dnes. Openingy mi daly zabrat. Nejvíc mě naštval OP Gravitation, který se nechtěl pořádně dohrát dokonce (kvůli technickým potížím se 30 vteřinová ukázka zkrouhla tak na 10) a nenechal se mnou vybavit!

Druhý den jsem shlédla film Čellista Gošu a byla jsem na DVOU přednáškách o slashi! XD Dobrovolně, ale zase u té první od Kalisto jsem stihla jen kousek, i ten mě pobavil. Grek pak slashem v My little pony pobavil všechny a komentář 'Poníci jsou mezi námi!' nás dorazil. Nevím, jestli si to autorka komentu v tu chvíli uvědomovala, ale v sále seděla skupinka cosplayerek, oblečených - to neuhádnete! - právě za poníky, o kterých byla v přednášce řeč. Celá skupina se pak šla s Grekem vyfotit. Schválně, jestli vznikne nějaký motivational poster s holkama a Grekem.

Ponynky nebyly jediným skupinovým cosplayem conu, na Akicon zavítali i trolové z online komiksu Homestuck! Oběma grupkám se kostýmy moc povedly, chválím. :)