Infošky

19.04.2013 14:31

Přišel čas napsat další informační článek. Na týden zdrhám z českých luhů a hájů a jedu lyžovat do Rakouska, to pro vás není velká změna, protože stejně sem moc nepíšu, ale stejně jsem chtěla, abyste věděli, že příští týden sem nic na web nedám. A psát budu v té době jen do notýsku, takže toho nenapíšu moc, ale třeba mě horský vzduch osvěží hlavu a dostanu tak slibné nápady. :)

Aby se vám po mě moc nestýskalo, tak mám pro vás dva úryvky. První úryvek je z povídky, kterou jsem loni posílala do jedné anglické literární soutěže. Neozvali se a ani nikde nezveřejnili výsledky, stránka je taky mrtvá, takže na odezvu už nečekám. Řekla jsem si, že jí přeložím a dám ji sem. Zatím mám přeložený pouze začátek a nevím, kdy to dodělám, ale zatím tedy se můžu pochlubit aspoň kouskem.

 

Král králů: Hra začíná

Uprostřed světa, v srdci hry se navzájem utěšují dvě děti. Starší chlapec čte své sestřičce ze starobylé knihy. Stránky zežloutly a musí se s ní zacházet opatrně, ale děti si toho nevšímají, fascinuje je dech historie, který je ovanul. Svým vysokým sladkým hláskem předčítá:

„Před dávnými čas žil muž jménem Hráč. Říká se, že byl nejlepší v hraní jakékoliv hry. Ať se hrálo s kartami nebo s kostkami, všechno vyhrál. Jednoho dne vynalezl novou hru, pak zorganizoval turnaj, kam pozval hráče ze všech koutů světa. Nikdo ho nedokázal porazit. Jednou dokonce vyzval na souboj ztělesnění nudy, strašlivého démona Apathose. Nechával si říkat Král králů.“

Když klouček přestal číst, jeho sestřička se ho zeptala: „Ty by ses chtěl stát Králem králů, viď?“ Její bráška se na ní zazubil:„Ano, budu nejmocnějším Králem králů v dějinách. Ještě větším, než sám Hráč!“

Druhá ukázka vznikla v době, kdy jsem psala Sever bez hranic a lehounce souvisí s postavami, které se v povídce vyskytují. Tohle možná budu, možná nebudu rozvíjet. Nevím, čas ukáže. Prosím, užijte si to.

 

Čokli chechtaví kroužili nad lodí a hladově pozorovali rybáře. Na člověka by si nikdy netroufli zaútočit, ale čerstvě vylovené ryby, to byla hostina bez práce. Přesto museli šelmy počítat s tím, že sítě jsou stráženy muži ozbrojenými v lepším případě pro létavce tyčí, v horším pistolí. Ti ustrašenější z čoklů čekali na odpadky, které později sami námořníci vyvrhnou do moře.